Особливості НУШ: англійська мова
Сприймає усну інформацію та письмові тексти іноземною мовою в умовах безпосереднього та міжкультурного спілкування;
Потрібно навчити дітей спілкуватися, а не тільки читати, перекладати, переказувати. Використовувати ті форми навчання, які більше пасують дітям, розуміти, де індивідуально треба попрацювати, де в парах, де зібрати групу, яке завдання діти можуть виконати самостійно.
Немає єдиного рецепту успіху – кожен із педагогів вибудовує свою траєкторію розвитку. Кожен має змогу обирати те, як викладати предмет, але послуговуючись конкретною метою, свідомо надаючи перевагу тим чи іншим методам, інструментам, активностям.
Вчителям англійської мови слід більше орієнтуватися на очікувані результати, чітко розуміти мету, роль учителя як фасилітатора. Учитель створює умови для учня, щоби він розвивав життєві вміння за допомогою англійської мови.
Вчитель має розуміти через призму яких активностей діти демонстрували ті чи інші вміння, якими були очікування, коли вчитель планує свою . Ми маємо на уроці створити можливості для дітей спілкуватися, частіше застосовуючи парну і групову роботи. Англійська – це вміння жити в майбутньому. Діти мають бути впевненими користувачами мови.
Інструменти комунікативного підходу:
• Активне застосування парної і групової роботи
• Досягнення конкретних очікуваних результатів, які відображені в плані уроку
• Залучення дітей до вибору матеріалів, оцінювання, пояснення матеріалу, тощо
• Широке застосування наочності, автентичних додаткових матеріалів
• Використання сучасних цифрових інструментів
Реальність швидко змінюється і нам складно передбачити, у якому світі житимуть наші діти. Навчання протягом життя – один із ключових принципів, який дозволяє людині бути гнучким та швидко адаптовуватись у нових життєвих ситуаціях, приймати виклики і бути успішним у новому середовищі. Тому за допомогою відповідної поведінки учнів націлюю на позитивне ставлення до вивчення мови, на формування навичок спостереження за власними діями та діями однокласників, що призводить до самоусвідомлення та усвідомлення власного поступу в іншомовному навчанні.
Про особливості викладання в НУШ можна говорити до безкінечності і, все
одно , запитань залишиться більше , ніж відповідей.
Цьогоріч мені довелося викладати в пілотних 5 класах. Скажу, що досвід
викладання в НУШ я вже мала, тому дещо
для мене не було новим. Але, якщо раніше
я працювала з першими класами нової української школи, то цього разу це були вже п’яті.
Підхід , звичайно, не змінився. Перше і безкомпромісне правило НУШ- це комфорт
та прозорість в стосунках між вчителем та учнем, якщо ми відчуваємо
незручності, то стає важче сконцентруватися на навчанні та досягненні якихось
цілей. А, от кінцевий чи бажаний результат в перших та п’ятих класах , дещо , відрізняється.
Наприклад, результативність навчання в перших класах була , як то кажуть
«на лице» : дітки усміхнені та щасливі виходять з ігрової кімнати і наспівують
щойно вивчену пісеньку. Висновок- результат є! В п’ятих класах, звичайно ,
трохи складніше. Результатом їхнього навчання є вмінні формувати думку
англійською мовою, письмово та усно, будувати повні речення та виражати емоції,
використовуючи фразові дієслова та складні словосполучення. Тому , кожен урок
починався з ретельного планування , які наскрізні вміння в дітей я буду
розвивати та ключовими яких компетентностей вони стануть. А, після уроку був
ретельний аналіз, чи досягла я мети , що було зроблено для цього , і , чи варто щось зробити по іншому…. Формування в дітей
компетентностей- це робота не одного уроку і , навіть, не одного року, тому
важливо було зберігати послідовність , хоча постійно хотілося експериментувати.
До поставленийх цілей НУШ, формування вмінь, компетенцій, компетентностей
додавалися ще й процеси інтеграції та адаптації учнів з початкової школи до
середньої, тому працювали в тісній взаємодії з класними керівниками,
колегами-предметниками, психологом та завучем виховної роботи. Нарад було
безліч! Результат, сподіваюся, по переду!
З недоліків – перебування в постійному творчому
пошуку, генеруванні ідей та варіантів і способів навчання, подачі, визначення
прогресу… ( Хоча вчителі англійської мови були забезпечені всіма необхідними
матеріалами, тільки не з самого початку)
З переваг, і це згладжує всі недоліки, - свобода
вибору методів та форм навчання, емоційна складова кожного уроку!
Вчитель Могилевська Ю.Г.