Публікації

Показано дописи з травня 29, 2022

Ділимось досвідом

Зображення
  Вчителі нашої школи, які в 2022-2023 навчальному році розпочинають навчання за новим Державним стандартом базової середньої освіти,  мають перевагу перед іншими   вчителями   інших шкіл в тому, що вони можуть отримати живий досвід, корисні поради   вчителів своєї школи, вчителів –пілотчиків,  які є учасниками інноваційного проєкту. Формувальне оцінювання, свідоцтво досягнень, організація навчального процесу, організація уроку – проблемні питання, які турбують вчителів, що розпочинають навчання в 5 класах. І вчителі-пілотчики   дали відповіді, корисні поради з власного досвіду   щодо розв’язання цих проблем. 

Особливості НУШ: інтегрований курс "Пізнаємо природу"

Зображення
  Метою природничої освітньої галузі загальної середньої освіти є формування наукового мислення та культури дослідження; розвиток системних уявлень про цілісність і розмаїття природи, утвердження принципів сталого розвитку, ефективної, безпечної та природоохоронної поведінки в довкіллі. Наша школа обрала два природничих інтегрованих курси:   модельну навчальну програму «Пізнаємо природу». 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.) для 5А класу та   модельну навчальну програму «Природничі науки. 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Білик Ж.І., Засєкіна Т.М., Лашевська Г.А., Яценко В.С.) для 5В класу. Інтегрований курс «Пізнаємо природу» для 5-6 класів є продовженням курсу «Я досліджую світ» початкової школи й водночас є пропедевтичною основою вивчення природничих наук у базовій школі. Новий ступінь вивчення природи забезпечує початок систематизації знань про...

Особливості НУШ: англійська мова

Зображення
  Згідно Державного стандарту базової середньої освіти вимоги до обов ’ язкових  результатів навчання учнів у іншомовній галузі передбачають, що учень      Сприймає усну інформацію та письмові тексти іноземною мовою в умовах безпосереднього та міжкультурного спілкування ;        Взаємодіє з іншими особами в усній і письмові формі та в режимі реального часу засобами іноземної мови;        Надає інформацію, висловлює думки, почуття та ставлення іноземною мовою         Отже, методика навчання англійської мови має бути   комунікативна.   Потрібно   навчити дітей спілкуватися, а не тільки читати, перекладати, переказувати. Використовувати ті форми навчання, які більше пасують дітям, розуміти, де індивідуально треба попрацювати, де в парах, де зібрати групу, яке завдання діти можуть виконати самостійно.   Потрібно створювати умови, щоб учні  більше спілкувалися англійською мовою на ур...

Особливості НУШ: математика

Зображення
  В 2021-2022 н.р. математика в 5 класі вивчалась згідно з типовим планом 5 навчальних годин на тиждень за модельною навчальною програмою «Математика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Істер О. С.). З 1 вересня вчитель та учні були на 100% забезпечені електронними посібниками, а подалі посібниками в паперовому варіанті. Освітній процес організовувався в безпечному освітньому середовищі та здійснювався з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та  інтелектуального розвитку дітей, їхніх освітніх потреб   Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснювалось через поточне формувальне оцінювання (оцінювання для навчання), підсумкове оцінювання (семестрове, річне) та проміжне оцінювання. А кцентува лась   уваг а   на позитивній динаміці досягнень учня . Труднощі в навчанні   обговорювались з учнями індивідуально.Оцінка результатів навчання учнів є конфіденційною інформацією, яка  повідомлялась лише учневі та йог...

Особливості НУШ: інтегрований курс "Мистецтво"

Зображення
  Відповідно до Державного стандарту основними вимогами до обов’язкових результатів навчання у мистецькій освітній галузі є: -пізнання різних видів мистецтва; -участь у творчій діяльності; -пізнання себе через взаємодію з різноманітними видами мистецтва; -використання інформаційного середовища у власній творчості. Відбувається формування предметних компетентностей (музичних, образотворчих, хореографічних, екранних, театральних) Опанування мови(особливостей) різних видів мистецтва – відбувається через різні види діяльності на уроках. Навчаємо не предмету, а навчаємо і розвиваємо засобами предмету мистецтва. У загальноосвітній школі ми не готуємо професійних музикантів, художників, акторів чи хореографів. Особливістю є поштовх до саморозвитку, пошук себе, відкриття своїх здібностей. Завдяки мистецтву у дітей відкривається простір для вільних взаємин зі світом, вони впевнені, самодостатні, креативні і, напевне, ці якості допоможуть їм стати успішними у дорослому житті. Жодного дня ми...

Особливості НУШ: інтегрований курс "Досліджуємо історію і суспільство"

Зображення
  Цього навчального року Ми із дітьми пілотного класу розпочали вивчення нового курсу "Досліджуємо історію і суспільство". Даний курс розрахований на 1 годину на тиждень, в принципі  кількість годин для 5-го класу не змінилася.  Щодо курсу: - курс містить матеріали не лише з історії, а й курсу громадянської освіти; - навчальний матеріал розрахований на мислячих дітей, які мають широкий кругозір; - в кожній темі є цікаві завдання з вказівками для активної пошукової роботи учня в інтернет ресурсах; - в кожній темі є велика кількість матеріалу яка тісно пов'язана з суспільством,  таким чином це значно розширює кругозір учнів. Курс дуже цікавий та пізнавальний, торкається таких важливих тем як: волонтерство, меценатство, підприємницька діяльність, ну і звичайно історію України. Важливим плюсом є наявність електронного варіанту підручника, мінусом відсутність робочого зошита, який би дав можливість зекономити час. Даний курс для деяких учнів виявився трішки складним, в пе...

Особливості НУШ: українська мова

Зображення
  Якби запитати українських школярів, чи хочуть вони ходити до школи, мабуть, кожен другий відповів би – ні. І причина тут не в тому, що діти не хочуть вчитися, а в низькій мотивації це робити. Про це знають батьки, у цьому зіз наємося ми.   Визнаймо, сучасні діти не йдуть до школи, щоби щось дізнатися, тепер для цього в них є інтернет . Світ швидко рухається уперед. І тепер недостатньо просто одержати знання. Найуспішніші системи освіти вчать дітей ці знання застосовувати й використовувати, роблять з дітей особистостей, які мислять і які будуть готові до викликів свого часу. Іншими словами, школа готує дітей до життя, а не до ЗНО чи екзаменів. НУШ – це нова філософія в освіті, це зовсім інші підходи. Це компетентніс ний підхід до здобуття знань. Дитина має не стільки мати велику суму знань, настільки вона повинна знати, де можна здобути ці знання, яким чином і як можна застосувати здобуті знання на практиці. Навчання в НУШ   відрізняється від традиційного: підходи, став...

Особливості НУШ: Інтегрований наскрізний курс "Культура добросусідства"

  Інтегрований наскрізний курс "Культура добросусідства" є важливою складовою навчально-виховного процесу у школі ІІ ступеня. Предмет сприяє глибшій соціалізації учнів 5 класів, розвитку позитивних особистісних рис, кругозору та культурі кожного школяра. Після апробації курсу: -предмет важливо викладати протягом навчального року; -для засвоєння теоретичного матеріалу на практиці потрібно було б 1 год, а не 0.5; -для позитивних результатів курсу ряд занять потрібно проводити у більшому приміщенні (наприклад, актовій залі) та закладах за межами школи; -якісне викладання курсу потребує додаткових матеріальних затрат (канцелярії) для живої роботи дітей одночасно; -підводити підсумки вивчення курсу у вигляді свята/зустрічі/іншого за участю школярів однієї паралелі. Було цікаво, драйвово. Вчитель, заступник директора з виховної роботи Соколовська Олена Михайлівна

Особливості НУШ у 5 класі: англійська мова

     Участь у пілотному проєкті був для мене, як і для будь-кого з моїх колег, великим викликом. Адже, кожен із нас мав бути першим у прокладені цього шляху. Але викладаючи у одному із пілотних класів   протягом року, можу сміливо сказати, що це дуже корисний досвід.    Перш за все, ми обирали модельні програми та підручники, зважуючи кінцеві цілі і чи зможемо їх досягти. Це був найважчий   вибір, оскільки ми не знали можливостей учнів. Скажу чесно, учні 5-В класу були повністю готовими до того, щоб їх націлювати і завдяки їм досягати поставлених завдань.    Потім у нас було очікування підручників і зошитів. І скажу, що це очікування було довгим. Ми працювали із електронними підручниками і зошитами. Але завдяки цьому ми мали місце для креативності, пошуку цікавих завдань.    У жовтні в нас, вчителів англійської мови, були курси, які тривали 7 тижнів. Ми дізналися багато корисного, обмінюючись досвідом із колегами, які також є ...

Від ідеї до реалізації, або Коли ти учасник пілотного проєкту (особливості викладання у 5 класі НУШ)

Зображення
  Аналіз особливостей викладання у 5 класі НУШ, на мою думку, потрібно розпочати із навчання педагогів. Особисто для мене це був цікавий та незвичний досвід відчути себе в ролі учениці, досвід роботи в команді із зовсім незнайомими людьми. Особливим було й те, що дуже великий обсяг теоретичної інформації потрібно було засвоїти за короткий проміжок часу. Навчання у “перевернутому класі” теж було особливим. Цінним досвідом також стало практичне оволодіння новими технологіями, формами та методами навчання. Наступним  цікавим етапом стала робота не з навчальною, а модельною програмою, що суттєво відрізняється від того, з чим звикли працювати вчителі. Цінним досвідом стала й наступна сходинка-трансформація програми в календарне планування. Уже перші  практичні кроки роботи з класом  показали, що викладання предметів за Концепцією НУШ, особливо інтегрованих курсів, суттєво відрізняється від того, до чого ми звикли. Учням якраз не потрібно було адаптуватися, тому що у почат...

Особливості НУШ: інтегрований курс «Природничі науки».

Зображення
  Цей предмет являється інтеграцією п’ятьох природничих наук(фізика, хімія, біологія, географія, астрономія). У 5 класі основна частина курсу приділяється вивченню фізичної складової. Електрики, магнетизму, механіки, оптики, молекулярної фізики. Кожен урок потребує великої і детальної підготовки. Програма вимагає не лише пояснити основні терміни і поняття, а демонстрація, проведення різних дослідів, практичних і дослідницьких робіт. Тому, якщо ви не вчитель фізики і ви не маєте доступу до приладів для демонстрації різних дослідів(щоб показати де це використовується в житті і в побуті), то вам цей курс вести буде складно. Мені повезло, я за фахом вчитель фізики, тому мені цей курс дуже сподобався. Діти дуже люблять демонстрацію різних явищ. З радістю самі проводять дослідження,а потім аналізують побачене, обговорюють, дискутують,доводять власні думки. Цей курс дає можливість дітям вивчити такі складні науки через прості речі. Не заучуючи на пам'ять важкі терміни, а практични...

Особливості НУШ: викладання мовно-літературного інтегрованого курсу

  В основі курсу лежить текстоцентричність: на основі прочитаного учнями тексту дсліджуються мовні й літературні явища. Учні навчалися критично мислити, шукати інформацію з різних джерел, щоб аргументувати сою думку, дізнавалися , як відрізнити достовірну інформацію від фейку, створювали комікси, презентації, шукали в собі та однокласниках героїв твору, описували їх за допомогою слова та олівців на аркуші паперу, озвучували персонажів твору, складали промови й уявляли себе риторами, колядували й щедрували. Відповідно працювали в парах, малих і великих групах. Важливою складовою НУШ є формування вміння учнів аналізувати власну навчальну діяльність . Під час уроків я спрямовувала дітей на спостереження своїх дій і дій однокласників. Тобто вони брали активну участь у процесі оцінювання із застосуванням визначених критеріїв. У формувальному оцінюванні, зокрема для самооцінювання та взаємооцінювання, використовувала такі інструменти: «візьми й передай», «газетний заголовок», «доповн...

Особливості НУШ у 5 класі , підсумки першого адаптаційного року навчання за новим Державним Стандартком

Зображення
У ІІ семестрі команда нашої школи  продовжувала  пілотувати інноваційний  освітній  проєкт Всеукраїнського рівня за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти» .  Презентація   Вчителі в своїй роботі дотримуються нормативних документів відповідно до яких здійснюється  пілотний проект: Державний стандарт базової середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898) Наказ МОН від 12.07.2021 № 795 “Про надання грифа “Рекомендовано Міністерством освіти і науки України” модельним навчальним програмам для закладів загальної середньої освіти” Наказ МОН від 10.08.2021 № 898 “Про внесення змін у додаток до наказу Міністерства освіти і науки України від 12 липня 2021 року № 795” Наказ МОН від 29.09.2021 № 1031 “Про внесення змін у додаток до наказу Міністерства освіти і науки від 12 липня 2021 року № 7...