Орієнтовні критерії оцінювання результатів навчання до інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут»

Приймає рішення для безпеки 


розпізнає та відтворює інформацію щодо потенційних небезпек навколишнього середовища (дорожній рух, забруднення, хімічні речовини, ультрафіолетове випромінювання тощо) 

обирає з переліку речовин ті, що можуть становити небезпеку (ліки, алкоголь, побутова хімія тощо) 


описує способи діяльності у надзвичайних ситуаціях

розпізнає ситуації неналежного використання цифрових пристроїв

пояснює на прикладах, як вибір рішень залежить від зовнішніх чинників

 


описує ситуації  потенційних небезпек навколишнього середовища (дорожній рух, забруднення, хімічні речовини, ультрафіолетове випромінювання тощо) 

вирізняє речовини, що можуть становити небезпеку (ліки, алкоголь, побутова хімія тощо) 

обирає із знайомих моделей поведінки способи діяльності у непередбачуваних ситуаціях


описує моделі належного використання цифрових пристроїв, комунікації у віртуальному середовищі


 обирає рішення проблемної ситуації, враховуючи зовнішні чинники


визначає потенційні небезпеки навколишнього середовища (дорожній рух, забруднення, хімічні речовини, ультрафіолетове випромінювання тощо) 

описує способи поводження із небезпечними речовинами (ліки, алкоголь, побутова хімія тощо)

визначає способи діяльності у та непередбачуваних надзвичайних ситуаціях

передбачає вплив на здоров’я, безпеку, добробут себе та інших неналежного використання цифрових пристроїв, комунікації у віртуальному середовищі

пояснює вибір власних альтернатив і рішень з огляду на вплив зовнішніх чинників



 


установлює причиново-наслідкові зв’язки між потенційними небезпеками навколишнього середовища,та здоров͑ям і безпекою людини

оцінює ризики від впливу небезпечних речовин на людину та навколишнє середовище  

прогнозує наслідки своїх дій у непередбачуваних і надзвичайних ситуаціях

прогнозує ризики неналежного використання цифрових пристроїв, комунікації у віртуальному середовищі 

обґрунтовує наслідки вибору альтернативного рішення щодо моделей поведінки,  спрямованих на збереження здоров’я, добробуту та безпеки 


Виявляє підприємливість та поводиться етично



називає свої сильні сторони і зони розвитку


розрізняє потреби, бажання, інтереси та цілі 


розуміє необхідність організації власного освітнього простору, раціонального розподілу часу 


розуміє необхідність спілкування і співпраці за принципами взаємоповаги, взаємодії, недискримінації та толерантності

розпізнає приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища 

пояснює 

пояснює необхідність ефективного планування планування і ощадливого використання використання ресурсів, зокрема власних (час, здоров’я, фінанси)  

пояснює значення волонтерства

пояснює поняття і вирізняє ознаки доброчинності


визначає свої потреби, бажання, інтереси та цілі 

організовує власний освітній простір, раціонально розподіляє час    

визначає ознаки неповаги, нетолерантності і дискримінації

ефективно спілкується і співпрацює, враховуючи спільні цілі та індивідуальні особливості і потреби учасників спільної діяльності

розуміє цілі сталого розвитку 

відбирає ресурси і пропонує варіанти для повторної переробки

розрізняє та зазначає законні джерела доходів для свого віку

визначає значення для суспільства  і наводить приклади результатів діяльності представників різних професій 

розуміє сфери застосування волонтерства

аналізує і систематизує свої потреби, бажання, інтереси, цілі та власний поступ 

виявляє зацікавлення до тривалої систематичної діяльності (хобі, спорт, мистецтво, навчання тощо) та наполегливість у досягненні мети 

пропонує та пояснює шляхи вирішення ситуація з проявом неповаги, нетолерантності і дискримінації

аналізує вплив діяльності людини щодо реалізації цілей сталого розвитку

визначає потребу ефективного використання ресурсів

визначає взаємозв’язок між економічними поняттями (гроші, зайнятість, професія, підприємництво, добробут тощо) 

аналізує можливості доброчинних і волонтерських активностей щодо вирішення проблем класу, школи, громади


планує  особистісний розвиток та навчання на основі самооцінювання та аналізу власного поступу

визначає цілі власної діяльності і стратегії їх досягнення 


пропонує і планує моделі ефективного спілкування співпраці, запобігання виникненню дискримінаційних ситуацій 

моделює ситуації та пояснює причинно-наслідкові зв’язки щодо ощадливого використання ресурсів 

проявляє свою підприємливість 

розробляє і пропонує варіанти підприємливих дій у групі 

розробляє і пропонує доброчинні і волонтерські проєкти в межах класу, школи, громади


Піклується про здоров’я 



















Визначає чинники здорового способу життя

ідентифікує ознаки нездорової поведінки

виокремлює інформацію та обговорює ситуації булінгу, зокрема кібербулінгу


описує способи надання домедичної допомоги собі та іншим у випадках ушкоджень та травм


називає причини та наслідки виникнення конфліктів у різних ситуаціях

ідентифікує зміни, які відбуваються під час переходу в основну школу 


розрізняє інфекційні та неінфекційні захворювання 

називає продукти харчування, способи проведення дозвілля, відповідний одяг тощо, які приносять задоволення і користь для здоров’я, безпеки і добробуту

здійснює вибір та ухвалює рішення з огляду на вплив чинників щодо здорового способу життя  

пояснює наслідки нездорової поведінки на основі інформації, що міститься у різних текстах

протидіє проявам тиску, агресії, маніпуляції і неповаги щодо себе та інших осіб

надає долікарську допомогу собі та іншим особам у випадку ушкоджень чи травм у межах своїх можливостей 

визначає  причини та наслідки виникнення конфліктів у різних ситуаціях

приймає індивідуальні темпи вікових змін в організмі як вияв норми 

модедює за алгоритмом  профілактичні заходи щодо інфекційних і неінфекційних захворювань 

обирає продукти харчування, способи проведення дозвілля, відповідний одяг тощо, які приносять задоволення і користь для здоров’я, безпеки і добробуту

аналізує вибір свій та інших осіб з урахуванням користі для здорового, безпечного способу  життя 

аналізує причини вибору нездорової поведінки 

прогнозує ризики комунікації у віртуальному середовищі 

моделює ситуацію надання першої долікарської допомоги в разі травматизму чи поганого самопочуття 

моделює ситуацію з конструктивним залагодженням конфліктів

досліджує та обговорює чинники, що впливають на стан здоров’я, зміни і розвиток організму 

приймає і виконує профілактичні заходи щодо інфекційних і неінфекційних захворювань 

аналізує вибір продуктів і товарів за показниками якості, строків придатності, складу

обґрунтовує наслідки вибору альтернативного рішення щодо моделей поведінки,  спрямованих на збереження здоров’я, добробуту та безпеки 

передбачає вплив нездорової поведінки на  здоров’я, безпеку, добробут власний та інших осіб, зокрема  неналежного використання цифрових пристроїв 

розробляє стратегію подолання булінгу, визначає джерела допомоги жертвам булінгу, звертається за допомогою  до інших осіб

здійснює оцінювання доцільності поведінки у ситуаціях надання домедичної допомоги при ушкодженнях та травмах

пропонує способи уникнення конфліктів та їх залагодження у нестандартних ситуаціях

оцінює і визначає причини вікових змін в організмі, зокрема в період статевого дозрівання


оцінює наслідки недотримання профілактичних заходів щодо інфекційних і неінфекційних захворювань 

оцінює форми поведінки, які приносять задоволення без нанесення шкоди власному здоров’ю і здоров’ю інших осіб


Популярні дописи з цього блогу

Навчально-методичне забезпечення

Свідоцтво досягнень для 5 класу