У цьому документі групи обов’язкових результатів навчання Державного стандарту базової середньої освіти об’єднано у три блоки: пізнання та аналіз інтерпретація творів мистецтва; мистецька діяльність; емоційне ставлення . Під час оцінювання варто спиратися на наведені в Державному стандарті орієнтири для оцінювання. Оскільки Державний стандарт передбачає повне досягнення цих результатів на кінець 6 класу, а логіка та поступ у процесі досягнення результатів можуть суттєво відрізнятися залежно від програми, яку ви обрали, радимо поєднувати загальні рекомендації з очікуваними результатами навчання, наведеними в обраній модельній навчальній програмі. Для цього варто звертати увагу на очікувані результати навчання, наведені до кожної теми у обраній вами програмі.
Орієнтовні критерії оцінювання результатів навчання учнів 5-6 класів у мистецькій освітній галузі
Таблиця 10.1
Група результатів навчання | Рівень досягнення результатів навчання |
Початковий рівень | Середній рівень | Достатній рівень | Високий рівень |
Пізнає та аналізує твори мистецтва | розрізняє види мистецтва, але не визначає виражальні засоби різних видів мистецтва | розрізняє види мистецтва і називає окремі виражальнізасоби різних видів мистецтва | розрізняє види мистецтва, характеризує основні виражальні засоби різних видів мистецтва | розрізняє види мистецтва, інтерпретує виражальні засоби при аналізі творів мистецтва |
бере участь в обговоренні творів мистецтва, не пояснює свою позицію, не застосовує термінологію | бере активну участь в обговоренні творів мистецтва, але не пояснює свою позицію, не застосовує термінологію | бере активну участь в обговоренні творів мистецтва, пояснює свою позицію, частково застосовує мистецьку термінологію | бере активну участь в обговоренні творів мистецтва, пояснює свою позицію, застосовує мистецьку термінологію |
Здійснює мистецьку діяльність | демонструє практичні вміння у мистецькій діяльності ( за допогою вчителя) | демонструє практичні уміння у мистецькій діяльності (переважно за допомогою вчителя) | демонструє вміння у самостійній мистецькій діяльності | демонструє вміння у самостійній мистецькій діяльності, виявляє ініціативність, оригінальність |
використовує цифрове середовище лише в окремих ситуаціях | ситуативно використовує цифрове середовище, потребує допомоги вчителя
| регулярно використовує цифрове середовище, але потребує допомоги вчителя | самостійно використовує цифрове середовище |
бере участь у колективній мистецькій діяльності лише в окремих ситуаціях | бере участь у колективній мистецькій діяльності | бере активну участь у колективній мистецькій діяльності | бере активну участь у колективній мистецькій діяльності, виявляє ініціативу |
Виявляє емоційне ставлення | виявляє емоційне ставлення лише в окремих ситуаціях | виявляє емоційне ставлення, але не може схарактеризувати емоції | виявляє емоційне ставлення, пояснює емоції | виявляє емоційне ставлення, пояснює і аргументує його |