Пропозиції щодо оцінювання результатів навчання.
Поточне оцінювання – це процес встановлення рівня володіння мовних та мовленнєвих та життєвих компетентностей учнів/учениць у рамках уроку для досягнення очікуваних результатів навчання.
Тематичне оцінювання носить діагностичний характер і виставляється на основі поточного оцінювання. Поряд з встановлення рівня мовної і мовленнєвої компетентності, завдання для тематичного оцінювання включають перевірку і життєвих компетентностей – креативності, комунікації, критичного мислення, співпраці і т. д. Усна взаємодія оцінюється в ігровій формі, що моделює реальну життєву ситуацію.
Семестрове оцінювання здійснюється на основі тематичного та оцінювання груп результатів. Семестрове оцінювання також носить діагностичний характер. Діагностична робота визначає рівень сформованості мовної та мовленнєвої компетентностей учнів/учениць. Семестрове оцінювання може бути комплексним та визначати рівень сформованості комунікативної компетентності учня у використанні іноземної мови (лексика і граматика), рівень читання, слухання, говоріння і письма відповідно до вивченого протягом семестру або визначати рівень досягнень учнів/учениці з окремих видів мовленнєвої діяльності:
сприйняття усної інформації та письмових текстів іноземною мовою в умовах безпосереднього та опосередкованого міжкультурного спілкування.
взаємодії з іншими особами в усній і письмовій формі та в режимі реального часу через засоби іноземної мови.
наданні інформації, висловлювання думок почуттів та ставлення іноземною мовою.
Таблиця 3.1
Орієнтовні критерії оцінювання результатів навчання учнів 5-6 класів у мовно-літературній освітній галузі (Іноземна мова, друга іноземна мова)
Група результатів навчання | Рівень досягнення результатів навчання |
Початковий | Середній
| Достатній
| Високий
|
Сприймає усну інформацію на слух / Аудіювання | розуміє деякі ідеї прослуханого та ідентифікує окремі факти почутого;
розуміє повний зміст усного висловлювання лише за наявності наочностей (тексту, візуальної підтримки тощо) | розуміє ключові ідеї та думки усного мовлення без розуміння деталей почутого | розуміє зміст усного тексту в деталях та вміє виокремити основні ідеї почутого;
розуміє складніші чи більш розгорнуті розмови за умови частих повторів та візуальної підтримки | розуміє зміст усного тексту повністю, аналізує зміст інформативних чи розповідних бесід, оголошень, інструкцій, повідомлень чи історій;
сприймає складніші чи більш розгорнуті розмови (новини, пісні, відео) з частковим розумінням почутого та розумінням основної інформації |
Усно взаємодіє та висловлюється / Говоріння | має значні труднощі із висловленням основної думки у дуже знайомих повсякденних розмовних формах;
у відповідях на запитання обмежується окремими словами чи словосполученнями;
застосовує деякі прості граматичні конструкції з помилками, які, однак, не заважають сприйняттю інформації; Словниковий запас значно обмежений та не дозволяє формулювати висловлювання вільно. Вимова нерозбірлива. | має труднощі з висловленням основної думки, навіть у дуже знайомих повсякденних розмовних формах;
у відповідях обмежується короткими фразами або окремими словами з частими сумнівами та паузами;
має значні труднощі у відповідях і репліках. застосовує лише обмежені граматичні конструкції;
використовує словниковий запас ізольованих слів і фраз;
обмежено контролює вимову, яка часто нерозбірлива. | передає основний зміст у дуже знайомих повсякденних формах;
створює короткі висловлювання з частими ваганнями та паузами; застосовує прості репліки;
використовує прості граматичні форми;
застосовує відповідну лексику в розмові про повсякденні ситуації;
| спілкується в повсякденних ситуаціях, незважаючи на труднощі;
конструює довші речення, але не вміє використовувати складну мову, за винятком добре заучених висловлювань;
застосовує прості репліки;
використовує ряд характерної лексики під час розмови про повсякденні ситуації;
|
Сприймає письмові тексти іноземною мовою / Читання | Розуміє деякі ідеї прочитаного та ідентифікує окремі факти змісту. Повний зміст письмового висловлювання розуміє лише за наявності наочностей | Розуміє ключові ідеї та думки прочитаного без розуміння деталей | Розуміє зміст письмового тексту деталях та вміє виокремити основні ідеї почутого. Більш розгорнуті чи складніші тексти (статті, історії, електронні ресурси) потребують частих прочитань та візуальної підтримки для розуміння почутого.
| Розуміє зміст письмового тексту повністю, аналізує зміст коротких листів, оголошень, інструкцій, повідомлень чи історій. Може розуміти більш розгорнуті чи складніші тексти (статті, історії, електронні ресурси) відповідного рівня. Читає для розваги чи отримання інформації з частковим розумінням прочитаного та розумінням основної інформації. |
Письмово взаємодіє та висловлюється / Письмо | Зміст абсолютно не пов'язаний з тематикою завдання. Цільовий читач не може зрозуміти зміст. | Використовує основний словниковий запас ізольованих слів і фраз із залученням кількох простих граматичних форм. Зміст письмового висловлювання частково зв’язний, застосовується проста пунктуація і часте використання сполучника «і». Можлива часткова невідповідність або неправильне тлумачення завдання. Цільовий читач мінімально розуміє зміст. | Розумно використовує основний словниковий запас належним чином. Вживає прості граматичні форми з деяким ступенем контролю, але іноді помилки можуть заважати зрозуміти зміст письмового висловлювання повністю. Текст зв’язується за допомогою основних, часто вживаних і повторюваних сполучних слів або сполучників. Можливі незначні невідповідності меті письмового висловлювання, але читач в цілому розуміє зміст написаного. | Загалом використовує повсякденну лексику належним чином. Вживає прості граматичні форми з високим ступенем контролю. Хоча помилки помітні, сенс може буде визначено. Написані речення пов’язані між собою і зрозумілі, використані основні сполучні слова. Тема написаного повністю відповідає меті письмового висловлювання, що залишає читача повністю поінформованим. |